O spletišču
Na tem spletišču EU pomagamo nezadovoljnim potrošnikom. Uporabite ga lahko, če se želite pritožiti glede blaga ali storitev, ki ste jih kupili na spletu, in poiskati nevtralni tretji organ (organ za spletno reševanje sporov), ki bo pomagal rešiti spor. V nekaterih državah lahko tudi trgovci vložijo pritožbo zoper potrošnika. Če to velja za vašo državo, boste lahko ta sistem uporabili za pritožbo zoper potrošnika.
Pri vseh organih za reševanje sporov, navedenih na tem spletišču, smo preverili, ali izpolnjujejo naše standarde in ali so registrirani pri nacionalnih organih.
Organi za reševanje sporov, registrirani na tem spletišču.
Spletišče je na voljo v vseh 23 uradnih jezikih EU. Podrobna razlaga delovanja spletišča z opisom korakov postopka je na voljo tukaj .
Kaj je alternativno reševanje sporov?
Če se želite pritožiti v zvezi z nakupom, se lahko namesto pritožbe na sodišču odločite za alternativno reševanje sporov. S tem izrazom označujemo različne načine reševanja pritožb, pri katerih sodna obravnava ni potrebna. Običajno gre za to, da se obrnete na tretji organ, ki posreduje med vami in trgovcem, v zvezi s katerim se pritožujete. Posrednik lahko predlaga rešitev za vašo pritožbo, vam in drugi stranki naloži rešitev ali vas poveže, da skupaj poiščeta rešitev. Alternativno reševanje sporov mogoče poznate tudi pod drugimi imeni, denimo „mediacija“, „sprava“, „arbitraža“, „varuh človekovih pravic“ ali „odbor za pritožbe“. V primerjavi s postopkom na sodišču je alternativno reševanje sporov cenejše, manj formalno in hitrejše.
Kaj je spletno reševanje sporov?
Če se želite pritožiti v zvezi z nakupom, vendar ne želite vložiti tožbe na sodišču, boste mogoče za zunajsodno rešitev spora lahko uporabili storitev spletnega reševanja sporov.
Na našem spletišču boste lahko skupaj s trgovcem, v zvezi s katerim se pritožujete, našli organ za reševanje sporov, ter nato poiskali rešitev za spor. Opozorilo: sistem lahko uporabite samo, če vaša pritožba zadeva spletni nakup.